Zmiany w wersjach InsERT nexo
- Wersja 37.0.0 – 2021-09-28
- Dodano możliwość otwarcia strony internetowej, utworzenia wiadomości SMS, utworzenia wiadomości e-mail bezpośrednio z sekcji Kontakty w kartotece klienta.
- Dodano możliwość wyboru, na który z adresów ma być tworzona wiadomość (łącznie z kontaktami przedstawicieli). Opcja jest dostępna dla klientów posiadających więcej niż jeden kontakt danego rodzaju (e-mail, SMS) przy wykorzystaniu operacji Wyślij e-mail, Wyślij SMS.
- W danych klienta wprowadzono możliwość określania, czy na dokumentach zakupu od niego podatek VAT podlega odliczeniu.
- Nowy moduł Automatyzacja umożliwiający zaplanowanie wykonywania automatycznych czynności. Zidentyfikuj powtarzalne czynności w Twojej firmie, które da się zautomatyzować lub miejsca, w których przyda się automatyczna komunikacja czy kontrola. Prosto i bez zatrudniania programisty wyklikaj Automaty, które wykonają te czynności za Ciebie. Wystarczy, że określisz oczekiwane czynności i warunki ich wykonania.
- Dodano możliwość zbiorczej zmiany wzorca w oknie wydruku.
- W oknie wydruku dodano opcję zapamiętywania ustawień dla klienta.
- W module Dekretacja dokumentów dodano kolumny „Tytułem” oraz „Tytułem z rozrachunku” dla operacji bankowych.
- W informatorze o asortymencie, na zakładce „Stany” umożliwiono odfiltrowanie dostaw w całości rozchodowanych.
- Wprowadzono wybór daty, od której ma być liczony termin płatności w dokumentach. Ustawienie dostępne jest w parametrach typów dokumentów oraz w danych klienta, na zakładce „Płatności”.
- W dokumentach Subiekta, na zakładce VAT wprowadzono specjalne pole do określania przyczyny zwolnienia z VAT. Dane z tego pola przenoszone są na wydruki dokumentów.
- W Parametrach Subiekta dodano możliwość wyboru, czy okno dodawania nowego asortymentu z poziomu dokumentu ma się wyświetlać w trybie pełnym czy uproszczonym.
- [PRO] Wprowadzono możliwość definiowania własnych sposobów liczenia terminu płatności dokumentu w oparciu o zewnętrzne pluginy.
- W oknie aktualizacji cenników na podstawie dokumentu zakupu wprowadzono możliwość sortowania pozycji.
- W dokumentach produkcyjnych umożliwiono zmianę finalnej ilości kompletu bez zmiany ilości składników (z pomocą operacji „Zmień ilość”). Funkcja dostępna jest wyłącznie przed przyjęciem kompletu na magazyn.
- Do odroczonych form płatności dodano możliwość przypisania domyślnego rachunku dla waluty.
- Do parametrów rozrachunków dodano parametr umożliwiający aktualizację pola tytułem z rozliczeń podczas edycji.
- [PRO] Dodano funkcję automatycznego wykonywania scenariuszy windykacyjnych.
- Dodano możliwość pobierania wyciągów mt-940 na podstawie parsera Nest banku.
- [PRO] Wprowadzono możliwość definiowania klasyfikatorów, które umożliwiają organizowanie drzewiastej struktury asortymentu. Z pomocą klasyfikatorów możliwe jest także filtrowanie asortymentu w kartotece i na listach, filtrowanie wyników raportów oraz list dokumentów.
- Dla dokumentów korekt na zakładce „VAT” wprowadzono możliwość przypisania okresu rozliczenia podatku VAT z tego dokumentu. Pole „Data ujęcia korekty” umożliwia przypisanie korekty wg daty dokumentu pierwotnego, daty wystawienia korekty lub innej daty.
- W mechanizmie InsTYNKT dla asortymentu wprowadzono uwzględnianie kodów PLU. W trybie dodawania pozycji z podglądem dodano tryb wyszukiwania po kodach PLU (F5).
- Wprowadzono ułatwienia w obsłudze podatników zwolnionych z podatku VAT.
- Podczas generowania pliku JPK_FA wprowadzono wybór, czy generować plik z powiązaniami do dokumentów źródłowych (czas trwania generowania jest dłuższy), czy też bez powiązań (operacja wykona się szybciej).
- Wprowadzono słownik przyczyn zwolnienia z VAT rozróżniający przyczyny podmiotowe i przedmiotowe. Przyczyny podmiotowe można wykorzystać w słowniku okresów rozliczeń VAT, a ustawiona tam przyczyna podpowiadana jest automatycznie na dokumentach Subiekta.
- Dla osób fizycznych wprowadzono możliwość definiowania domyślnych transakcji handlowych.
- Dodano dwa nowe uprawnienia związane z klientami: Modyfikacja danych klienta innego opiekuna, Usuwanie klienta innego opiekuna.
- Dodano nowe uprawnienie do modyfikacji maksymalnego terminu płatności klienta. Zmianę pozostałych pól dotyczących kredytu kupieckiego klienta, które nie miały swoich indywidualnych uprawnień, uzależniono od posiadania uprawnienia „Przyznawanie limitu kredytowego klienta”.
- Poprawiono błąd, który uniemożliwiał zapisanie w kontaktach klienta adresu strony internetowej, gdy nazwa protokołu „http” była wpisana wielkimi literami.
- Poprawiono wyświetlanie cech na karcie klienta.
- W module Klienci zmieniono nazwę kolumny NIP UE na VATIN.
- W szablonach klientów naprawiono błąd, który powodował usuwanie ustawionych parametrów wydruku w szablonie w przypadku jego dezaktywacji.
- Dodano licznik nieprzeczytanych wiadomości widoczny przy nazwie konta w modułach Poczta i Poczta wychodząca. Licznik wskazuje łączną liczbę nieprzeczytanych wiadomości ze wszystkich folderów.
- Poprawiono błąd, który uniemożliwiał wysłanie nowo tworzonej wiadomości, jeśli chcieliśmy jej nadać flagę lub oznaczyć jako prywatną.
- [PRO] Na liście autotekstów dostępnych w definicji nagłówków wydruku wprowadzono możliwość używania danych kontaktowych oddziału.
- Do słownika Uprawnienia dodano możliwość filtrowania.
- Do słownika Wzorców wydruku dodano możliwość filtrowania.
- Dodano moduł Moje produkty służący do zarządzania licencjami oraz wybranymi rozszerzeniami wraz z możliwością zakupu.
- Dodano status usługi e-Archiwizacja na oknie, z którego wykonuje się archiwizację. Informacja jest dostępna, jeśli w bazie danych jest podłączone Konto InsERT z licencją.
- Dodano w programie serwisowym dearchiwizację archiwów z usługi e-Archiwizacja (pobranie i dearchiwizacja jedną operacją).
- Dodano w programie serwisowym możliwość zresetowania hasła do e-Archiwizacji.
- Podniesiono w programie serwisowym protokół zapewniający poufność danych w komunikacji z e-Archiwizacją do TLS 1.2 (jeśli dostępny).
- Rozszerzono logowanie w trakcie wykonywania dearchiwizacji.
- [PRO] W definicji raportu własnego LINQ dodano możliwość wskazania typu danych wejściowych innego niż typ elementu na liście wynikowej. Można dzięki temu utworzyć raport pokazujący listę towarów na podstawie pozycji dokumentów handlowych.
- [PRO] W klasie InsERT.Moria.Sfera.MenedzerPolaczen dodano nowy wariant metody Polacz, który umożliwia śledzenie postępów ładowania Sfery.
- W module „Raporty” dodano możliwość otwierania raportu w nowej zakładce – z menu lub skrótem Ctrl+F3.
- W słowniku Uprawnienia dodano możliwość podglądu użytkowników oraz ról, do których jest przypisane uprawnienie.
- [PRO] Dodano możliwość Sferycznego „podglądu” zalogowanych użytkowników.
- [PRO] Poprawiono metodę IObiektBiznesowy.Usun, aby w razie niepowodzenia przy usuwaniu obiektu można było odczytać błędy, które były jego przyczyną.
- Dodano następujące usprawnienia w pracy z tekstem: * aby skopiować dowolny tekst, wystarczy przytrzymać na nim lewy klawisz myszy – nie trzeba już wybierać kopiowania z menu, * dostępna w większości pól tekstowych nowa opcja „Wklej ostatnio kopiowane” – pozwala wklejać wybrane teksty z historii kopiowania.
- Na listach danych w widokach dodano możliwość sortowania po wielu kolumnach.
- Zmieniono skrót klawiszowy dla wyszukiwarki poleceń – z „`” (grawis) na „Ctrl+`”.
- [PRO] Podczas dodawania nowej usługi w kartotece asortymentu wprowadzono ułatwienie polegające na tym, że jeśli przed wywołaniem operacji zaznaczone były asortymenty, to są one dla tej usługi ustawiane jako materiały.
- W naklejkach dodano możliwość drukowania kodu PLU podstawowej jednostki miary.
- W raporcie „Historia dostawy o podanym kodzie” dodano kolumnę z nazwą asortymentu.
- W danych asortymentów poprawiono nieintuicyjne ustawianie braku podlegania pod oznaczanie znacznikami JPK.
- W informatorze o asortymencie poprawiono sortowanie przy włączonym grupowaniu.
- [PRO] Dla transakcji WSTO zmieniono podpowiadanie państwa konsumpcji. Dotychczas podpowiadane było państwo z danych klienta, teraz państwo wynikające z danych wysyłki (o ile zostało tam wprowadzone).
- [PRO] Na pozycjach dokumentów uwolniono możliwość zmiany kolejności dla materiałów.
- W dokumentach wprowadzono wywołanie listy asortymentu/klientów po dwukliku w polu ich wprowadzania.
- W oknie przebiegu transmisji z terminalem płatniczym wprowadzono możliwość anulowania operacji. Dodano także skróty klawiszowe dla wszystkich dostępnych operacji.
- Dla płatności typu cesja na dokumencie poprawiono brak aktualizowania daty płatności wykonanej od strony rozrachunku.
- Na listach dokumentów, dla korekt o wartości ujemnej poprawiono prezentowanie wartości w kolumnie „Płatności – Karta Płatnicza”. Dotychczas były tu prezentowane wartości dodatnie.
- Podczas poprawiania dokumentu wprowadzono aktualizowanie informacji o stanie rozrachunków tak, aby obejmowała także edytowany dokument.
- Podczas realizacji dokumentów naprawiono brak uwzględniania parametru obsługi płatności domyślnych.
- Podczas realizacji wydań magazynowych do paragonu poprawiono nieuwzględnianie parametru płatności „Widoczna” dla płatności kartą.
- Poprawiono brak możliwości przekształcenia usługi jednorazowej w asortyment kartotekowy przy braku uprawnień do zmiany grup JPK lub znacznika MPP.
- Skrócono czas dodawania pozycji do dokumentu w trybie wyszukiwania kodów dostaw. Czas ten mógł być wydłużony, gdy w danych występowało ponadnormatywnie wiele kodów dostaw.
- Uszczelniono działanie uprawnienia „Edycja dokumentów skojarzonych”.
- W edycji dokumentów, w oknie „Zmień cenę” umożliwiono ręczne wpisywanie cen w celu symulowania zysku.
- W widoku wszystkich wydań magazynowych dodano możliwość użycia filtra „Podlega fakturowaniu”.
- W serwisie wszystkich wydań magazynowych poprawiono błąd polegający na wyświetlaniu liczby dni pozostałych do zafakturowania dla już zafakturowanych korekt wydań zewnętrznych.
- Wprowadzono zabezpieczenie przed błędem „Sekwencja zawiera więcej niż 1 element”, który mógł się pojawiać w specyficznych scenariuszach podczas fakturowania wydania zewnętrznego wraz z jego korektą.
- Na wydaniach magazynowych wystawianych do faktur zaliczkowych poprawiono brak przenoszenia rabatów od wartości.
- Na wzorach wydruku zwrotów detalicznych, w sekcji dopisku o protokole zwrotu zaktualizowano odwołanie do aktualnego rozporządzenia MF.
- Naprawiono błąd uniemożliwiający ręczne ustawienie statusu fiskalizacji dla dokumentu posiadającego korektę operującą na materiałach.
- Podczas wystawiania faktury detalicznej do paragonu fiskalnego wprowadzono kontrolę zapisu dokumentu bez wybranego klienta.
- Poprawiono brak aktualizacji kosztu na pozycjach korekty faktury zaliczkowej po usunięciu korekty wydania zewnętrznego w łańcuchu zaliczek.
- Skrócono czas zapisu dokumentu wprowadzającego na stan towar z rozbiciem na wiele partii tworzonych automatycznie.
- [PRO] W programistycznej edycji wzorca wydruku faktury zaliczkowej poprawiono wartość kwoty zaliczki przed rabatem.
- W widoku „pływającego” okna schowka do menu kontekstowego dodano operacje dostępne dla asortymentu.
- W fakturze wewnętrznej poprawiono brak menu „Transakcja VAT”, gdy Subiekt uruchomiony był jako program wiodący w multiprogramie z programem księgowym.
- Dla dokumentów zakupu wprowadzono ostrzeganie przed zapisem dokumentu z ręcznie zmienionymi wartościami w tabeli VAT, gdy różnią się one o więcej niż 0,5% od wartości wyliczonych automatycznie.
- [PRO] Umożliwiono zmianę statusu przyjęcia zewnętrznego, faktury zakupu i przychodu wewnętrznego po wystawieniu do nich dokumentu korekty kosztu dostawy (KKD).
- W rozbiciu pozycji dokumentu zablokowano możliwość edycji partii przeniesionych z przyjęcia zewnętrznego po dodaniu nowej partii.
- Dodano nowe uprawnienia: Zapis zamówienia od klienta z przekroczoną liczbą dni spóźnienia; Zapis zamówienia od klienta z przekroczoną liczbą niespłaconych dokumentów; Zapis zamówienia od klienta z przekroczonym limitem kredytu kupieckiego przez klienta.
- W kreatorze zamówień do dostawcy wprowadzono dla listy asortymentu operacje: Zaznacz wszystko, Odznacz wszystko oraz Odwróć zaznaczenie.
- Na zamówieniach do dostawcy poprawiono brak danych oddziału z dokumentu na liście adresów dostaw.
- Na zleceniach produkcyjnych poprawiono wyliczanie kosztu przyjęcia kompletu. Błędny koszt mógł być wyliczany w specyficznych scenariuszach uwzględniających zmianę dat przyjęcia składników i wydania kompletu.
- W rozbiciu pozycji na zleceniach produkcyjnych poprawiono błąd, który powodował wykazywanie ilości dostępnej asortymentu na datę wystawienia ZPM, a nie na datę ruchu magazynowego.
- W zamówienia do dostawców poprawiono brak wstawiania rabatu w przypadku użycia jednego z pluginów Ostatnia cena [..] z rabatem.
- Do definicji Automatów dodano obiekty Wezwań do zapłaty oraz Not odsetkowych.
- Do ostrzeżenia o istniejącym numerze rachunku bankowego dodano informację, którego klienta problem dotyczy.
- Do wzorca „Sesja rozliczeniowa, kompensata” dodano drukowanie numeru dokumentu oryginalnego.
- Dodano funkcjonalność skracania nazwy banku do 100 znaków przy definiowaniu rachunków bankowych.
- Dodano możliwość wydruków zbiorczych w widoku Dokumenty windykacyjne.
- Dodano możliwość zdefiniowania kolejnego rachunku z tym samym numerem, gdy drugi z nich jest nieaktywny.
- Na wydrukach kompensat zamieniono Nazwę dłużnika na Nazwę pełną.
- Poprawiono błąd pojawiający się przy zbiorczym wystawianiu wezwań do zapłaty w sytuacji, gdy nie były naliczane odsetki i jednocześnie wydruk odbywał się osobno dla każdego wezwania.
- Poprawiono prezentowanie kwoty VAT dla własnych rodzajów rozrachunków.
- Poprawiono sortowanie listy formatów wysyłki do pliku dyspozycji bankowych.
- Przy wystawianiu not odsetkowych z wezwań do zapłaty rozwiązano problem braku widoczności wezwań do spłaconych po terminie należności.
- W bankowości on-line dla banków ING oraz BNP dodano blokadę zmiany statusu wysłanej dyspozycji na „Zaplanowana”.
- W etapach scenariuszy windykacyjnych poprawiono procentową wartość postępu prac przy Działaniach.
- W oknie „Rozlicz przez skojarzenie” oraz na kompensatach dodano możliwość podglądu rozrachunków.
- W Parametrach Subiekta poprawiono interfejs służący do ustalenia, czy pomijać partie przeterminowane.
- Zaktualizowano słownik PKWIU – dla kodu 26.20.1 oznaczono domyślne podleganie pod płatność podzieloną. Jest to wynik tzw. pakietu „SlimVAT2”, który wchodzi w życie od 01.10. 2021 r.
- Poprawiono podsumowanie kolumn dotyczących marży i narzutu w raportach „Sprzedaż wg [..]” oraz „Wydania wg asortymentu”.
- W kreatorze zakładania podmiotu, dla podmiotu zwolnionego z VAT dodano możliwość określenia przyczyny tego zwolnienia.
- W mechanizmie kontroli zgodności grup JPK na dokumentach poprawiono działanie kontroli dla usług jednorazowych.
- W raporcie „Odpisy na fundusze promocji” poprawiono błąd uwzględniania dokumentów unieważnionych.
- W słowniku kategorii poprawiono błąd uniemożliwiający w pewnych scenariuszach usunięcie przypisania kategorii do typu dokumentu.
- Wprowadzono zabezpieczenia oraz inteligentne naprawianie niepełnych danych podczas importu dokumentów z plików EDI++, gdy dane te pochodzą z systemów zewnętrznych.
- Podczas odbioru dokumentów z formatu EDI++ poprawiono sposób identyfikowania asortymentu po symbolu tak, aby nie miała znaczenia wielkość liter.
- Poprawiono zapis dokumentu do pliku wymiany EDI++. Poprawka dotyczy pola 34 nagłówka dokumentu obrotowego lub magazynowego, w którym nie była zapisywana forma płatności.
- W raportach okresowych wprowadzanych ręcznie umożliwiono ręczne edytowanie kwot podatku.
- Dla serwera kasowego poprawiono sygnalizowanie odpowiednią ikonką jego statusu w pasku zadań (obszar powiadomień).
- Podczas fiskalizacji wprowadzono całkowite pomijanie dokumentów z transakcją WSTO-OSS. Dotychczas przy ustawieniu automatycznej fiskalizacji wszystkich dokumentów były one niepotrzebnie procedowane.
- Poprawiono odbiór sprzedaży z kasy fiskalnej do paragonu fiskalnego tak, aby w przypadku zwrotu opakowań nie był ustawiany status dokumentu jako niepełne wydanie.
- W czasie edycji paragonu zapłaconego kartą na terminalu płatniczym naprawiono brak możliwości ustawienia nabywcy.