InsERT – wersja 42 !!!

Opis zmian (42.0.0)

Uwaga! Zmiany płatne wyróżnione są czcionką pogrubioną.

Wersja 42.0.0 – 17/10/2022

  • Rozszerzono możliwości czynności Drukuj, od teraz umożliwia realizację automatycznego wydruku na wskazanej drukarce wybranej w automacie. Dodatkowo w czynności można ustalić wzorzec wydruku oraz zdecydować o liczbie drukowanych kopii.
  • W automatach bazujących na harmonogramie dodano możliwość ustawienia, aby wykonanie automatu było powtarzane co x minut.
  • W automatach dodano możliwość ustawienia, aby wykonywały się po zadanym czasie od spełnienia warunków, np. automat może się wykonać, gdy wskazany status dokumentu nie zmienił się przez 5 dni.
  • W automatach opartych o dokumenty handlowe oraz obiekty z Gestora nexo dodano nowy warunek, który umożliwia sprawdzenie poprawności NIP.
  • W module Automatyzacja, dla widoku Powiadomienia dodano możliwość zbiorczego usuwania powiadomień.
  • Dodano zbiorczą zmianę pól własnych klientów oraz asortymentu.
  • Dodano możliwość dekretacji automatycznej dokumentów z poziomu widoków dokumentów handlowych.
  • Dodano możliwość wysłania kartotek, w tym kartotek klientów, do księgowości za pomocą komunikacji off-line XML. Dotychczas taka możliwość istniała tylko dla komunikacji on-line.
  • W obrazach księgowych dokumentów: korekta VAT niezapłaconego dokumentu i ponownego naliczenia VAT niezapłaconego dokumentu, dodano numer dokumentu oryginalnego, którego wartość wypełniania jest w przypadku rozrachunków powstałych do faktury zakupu bądź korekty faktury zakupu.
  • W konfiguracji typów dokumentów wprowadzono parametr umożliwiający wysyłanie dokumentu handlowego e-mailem oraz drukowanie dokumentów powiązanych na drukarce biurowej.
  • W konfiguracji typów dokumentów Subiekta wprowadzono możliwość zdefiniowania formy wysyłania dokumentu e-mailem. Dostępna jest możliwość wysyłania dokumentu jako załącznik do e-maila, w treści e-maila lub oboma sposobami jednocześnie.
  • [PRO] W kreatorze zamówień do dostawcy wprowadzono możliwość automatycznego lub ręcznego wyboru najtańszego lub najszybszego dostawcy zarówno dla pojedynczych pozycji towarowych, jak i zbiorczo dla wszystkich.
  • [PRO] W kreatorze zamówień do dostawcy umożliwiono wyświetlanie kolumn przedstawiających sumaryczną liczbę dostawców, najniższą cenę i najszybszy termin realizacji.
  • Wprowadzono dodatek do Subiekta nexo „POS – interfejs dotykowy”, który umożliwia skorzystanie z alternatywnego interfejsu podczas wystawiania dokumentów Subiekta z naciskiem na wykorzystanie możliwości ekranów dotykowych. Korzystanie z nowego produktu wymaga posiadania oddzielnej licencji.
  • W module wiadomości SMS dodano informacje o braku powiązanego klienta z wiadomością SMS, w przypadku wywołania różnych operacji związanych z klientem.
  • Naprawiono błąd, który powodował zablokowanie programu w przypadku próby wydruku informatora o kliencie bezpośrednio z otwartej karty klienta.
  • Dla kont pocztowych Microsoft Office dodano możliwość autoryzacji za pomocą standardu OAuth 2.0.
  • Podniesiono wersję biblioteki MailBee.NET, która jest odpowiedzialna za synchronizację poczty.
  • W folderze Skrzynka nadawcza dodano operację umożliwiającą cofnięcie wysyłania, np. w przypadku, gdy serwer pocztowy odrzucił wysyłaną wiadomość z powodu błędu w adresie.
  • W ewaluowanych autotekstach Specyfikacja towarowa dokumentu, Specyfikacja towarowa oferty dodano symbol towaru.
  • Poprawiono działanie autotekstu „Specyfikacja towarowa dokumentu” tak, aby dla dokumentów, dla których nie występuje termin realizacji, nie był on umieszczany (jako pusta kolumna).
  • W programie serwisowym poprawiono działanie operacji „Usuń binaria ze stacji roboczej”, tak aby razem z binariami nie były usuwane pliki konfiguracyjne ani pliki startowe dla programów.
  • W automatach dla obiektu Zamówienie od klienta, w warunkach: Obiekt posiada wartość, Obiekt uzyskał wartość dodano nową wartość Przetworzone na ZD.
  • Naprawiono błąd, który uniemożliwiał poprawę automatu, jeśli zawierał on warunek sferyczny, który został wcześniej usunięty.
  • Naprawiono błąd, który uniemożliwiał w widoku Zaplanowane zaznaczenie i wykonanie więcej niż 100 automatów.
  • Naprawiono błąd, który uniemożliwiał wykonywanie automatów dla operacji bankowej, które tworzą wiadomości e-mail, wiadomości SMS.
  • Poprawiono działanie automatów, aby tworzone wydruki za pomocą automatów posiadały kody QR do płatności.
  • Poprawiono przepisywanie płatności na fakturę VAT sprzedaży tworzoną za pomocą automatu na podstawie oferty lub zamówienia od klienta.
  • Zmieniono docelową wersję .NET Framework z 4.6.1 na 4.7.2 – od teraz do uruchomienia nexo oraz rozwiązań sferycznych wymagany jest .NET Framework 4.7.2 lub wyższy.
  • [PRO] Dodano możliwość tworzenia raportów własnych sferycznych. Funkcjonalność tę należy aktywować w Laboratorium.
  • Do raportów własnych oraz wbudowanych dodano informowanie o potencjalnie nieaktualnej zawartości raportu po edycji obiektu.
  • [PRO] Dodano operację zaznaczania oraz odznaczania wszystkich podmiotów w instalatorze rozwiązania własnego.
  • Na liście załączników wywoływanej za pomocą operacji Podłącz istniejący dodano filtry.
  • Naprawiono błąd, który uniemożliwiał przenoszenie za pomocą „drag&drop” załączników z Outlooka do biblioteki załączników.
  • [PRO] Poprawiono edycję słowników własnych SQL.
  • Poprawiono obsługę parametru „oryginał/kopia” na wydrukach do pliku PDF.
  • Poprawiono sumowanie na wydruku listy.
  • Umożliwiono wyszukiwanie podmiotów na liście poprzez wpisywanie ich nazwy lub jej fragmentu podczas uruchamiania systemu nexo.
  • Podczas przenoszenia danych z Subiekta GT wprowadzono automatyczne ustawianie parametru zezwalającego na nieunikalność kodów kreskowych, jeśli w przenoszonych kartotekach znajdują się takie dane. Dotychczas powielone kody kreskowe nie były przenoszone.
  • [PRO] W laboratorium wprowadzono możliwość włączenia sfery zdarzeniowej.
  • [PRO] W SDK dodano 4 przykłady na tworzenie czynności wykorzystywanych w automatyzacji.
  • [PRO] Dodano nowe szablony projektów sferycznych, które umożliwiają tworzenie raportów sferycznych oraz korzystanie ze sfery zdarzeniowej.
  • [PRO] Do szablonu sferycznej aplikacji konsolowej i WPF dodano odbieranie parametrów połączenia ze standardowego wejścia.
  • [PRO] W projektach rozwiązań sferycznych zmieniono ustawienie wymagające konkretnej wersji nexo.
  • [PRO] Zmieniono sposób nazywania plików tworzonych za pomocą szablonów sferycznych rozszerzeń.
  • Dodano uprawnienie do wyszukiwarki.
  • Poprawiono odrysowywanie list po zmianie kompozycji programu.
  • Poprawiono ostrość tekstu w podglądzie w osobnym oknie (F9), w przypadku gdy wykorzystywany był zoom aplikacyjny.
  • Poprawiono problem nieuwzględniania precyzji liczby przy eksporcie listy do Excela.
  • Poprawiono usuwanie zawartości w kontrolkach z datą.
  • Umożliwiono import roli użytkownika również wtedy, gdy rola z taką samą nazwą istnieje już w systemie.
  • Dodano usuwanie spacji w numerze dokumentu wyeksportowanego do EPP, jeżeli następnymi znakami są '/’, '|’ i '\’.
  • Poprawiono eksport dokumentów do pliku EPP zawierających jako kontrahenta osobę fizyczną z kodem kraju w danych adresowych innym niż PL.
  • Poprawiono określenie waluty w obrazie księgowym dokumentów PZ i PZV dla wartości kosztu ewidencyjnego.
  • Poprawiono operację zmiany odbiorcy dokumentów dla noty księgowej w przypadku pracy on-line Subiekta z księgowością nexo.
  • Poprawiono wyświetlanie kategorii dokumentu w widoku Dekretacja dokumentów.
  • W obrazach księgowych (w nagłówku) dokumentów przyjęcia i wydania międzymagazynowego dodano pola z wartościami Koszt ewidencyjny i Koszt magazynowy.
  • W obrazie księgowym faktury zaliczkowej dodano pole określające czy jest to faktura końcowa czy zaliczkowa do wydań.
  • W obrazie księgowym korekty faktury zaliczkowej poprawiona została wartość netto po rabacie – obecnie liczona jest jako suma z tabeli VAT.
  • W obrazach księgowych dokumentów: korekta kosztu dostawy, przyjęcie zewnętrzne VAT i wydanie zewnętrzne z VAT poprawiono wypełnianie pola TZ – typ dokumentu źródłowego.
  • Dla kartoteki asortymentu wprowadzono uprawnienia: „Podgląd materiałów usługi” oraz „Podgląd składników kompletu”.
  • Dodano uprawnienie do eksportu oraz drukowania danych z list.
  • Podczas powielania danych asortymentu poprawiono błąd powodujący skracanie symbolu nowododawanej pozycji do 20 znaków.
  • W module asortymentu poprawiono działanie filtra „Promocja”. Filtr nie działał dla promocji, w których określono ręcznie (wybór z listy) zakres asortymentu.
  • Na liście „Pozycje na zamówieniu do realizacji” dodano możliwość wywołania Informatora asortymentu.
  • W Subiekcie nexo uwzględniono ustawowe przesunięcie terminu obowiązywania limitów transakcji gotówkowych z 1 stycznia 2023 r. na 1 stycznia 2024 r.
  • Zmieniono sposób wyznaczania kursu do przeliczeń cen zwracanych przez pluginy. Zamiast obecnego kursu z dnia dokumentu pobierany jest kurs z przedednia.
  • Poprawiono edycję dokumentu, w którego zawartości użyty został asortyment zawierający przypisaną, nieaktywną cechę.
  • Przy wystawianiu dokumentu w trybie dodawania pozycji z podglądem poprawiono nieprawidłowe sumowanie ilości. Błąd występował, gdy ustawiono kumulowanie pozycji i dodawano asortyment widniejący już w zawartości dokumentu.
  • W oknie dodawania pozycji do dokumentu zakupu, w sekcji rozbicia na partie wprowadzono liczne poprawki, m.in. w zakresie przeliczania jednostki miary oraz respektowania sposobu rozbicia pozycji na partie.
  • Podczas podłączania rozchodu wewnętrznego jako kosztu dodatkowego do dokumentu sprzedaży poprawiono błąd zmiany cennika na podłączanym dokumencie.
  • Poprawiono błąd ustawiania statusu „Nie podlega fakturowaniu” dla automatycznie utworzonych dokumentów przyjęcia/wydania zewnętrznego. Błąd występował podczas powielania tych dokumentów.
  • We wzorcach wydruku z rozbiciem na dostawy poprawiono drukowanie kodu kreskowego. Dotychczas pierwsza pozycja zawsze drukowana była z 13 znakami, mimo innych ustawień typu kodu kreskowego.
  • We wzorcach wydruku zamówienia od klienta oraz faktury pro forma dodano możliwość drukowania państwa zamawiającego i odbiorcy.
  • Poprawiono błędne drukowanie wartości zamówienia na korekcie faktury zaliczkowej. Błąd występował w przypadku wystąpienia na dokumencie materiałów.
  • Poprawiono działanie uprawnienia do zmiany statusu dokumentu tak, aby przy jego braku nie było blokowane wystawianie korekty do dokumentu.
  • Dodano uprawnienia blokujące zapis zamówień do dostawcy, od klienta oraz faktur pro forma z nieunikalnym numerem oryginalnym/potwierdzenia.
  • Na zleceniach produkcyjnych rozmontowania wprowadzono zabezpieczenia przed wyświetlaniem błędnych zerowych cen składników rozmontowanego kompletu. Problem dotyczył wyłącznie wyświetlania danych (zapisane dane były poprawne) w scenariuszu rozmontowywania kompletu zmontowanego w Subiekcie.
  • Poprawiono błąd powodujący brak aktualizacji danych adresowych odbiorcy na fakturze realizującej zamówienie od klienta. Błąd występował w scenariuszu, gdy klient posiadał oddziały i na fakturze realizującej to zamówienie następowała zmiana nabywcy – wówczas na wydaniu do tej faktury pozostawały dane adresowe nabywcy sprzed zmiany.
  • Poprawiono brak przepisywania pola „Odebrał” podczas fakturowania wydania zewnętrznego (WZ) powstałego z zamówienia od klienta (ZK).
  • Poprawiono błąd parsowania pliku mt-940 banku Santander, w sytuacji gdy dane w pliku były podzielone na wiele linii.
  • Poprawiono błąd pojawiający się przy wystawianiu dokumentów handlowych, w przypadku gdy wybrana została forma płatności Zapłacono przelewem i jednocześnie ta forma płatności nie miała ustawionego rozrachunku.
  • Poprawiono błąd związany z występowaniem pustego warunku w regułach rozpoznawania operacji bankowych objawiający się komunikatem „Sekwencja nie zawiera pasującego elementu, gdy istnieje pusty warunek w regule.”
  • Poprawiono wyliczanie odsetek na dokumencie Nota odsetkowa, w przypadku gdy termin płatności przypada na dzień wolny od pracy.
  • W bankowości on-line rozwiązano problem niepowiązania operacji bieżących i operacji pobranych z wyciągu Problem powodował dodatkowy znak spacji w tytule operacji.
  • Wprowadzono zabezpieczenia przed tworzeniem nieprawidłowych plików JPK w formacie XML, jeśli w danych umieszczanych w pliku występowały białe znaki.
  • Zmodyfikowano sekcje szczegółów w raporcie Podliczenie okresu. Domyślnie odrzucane będą wydania ze statusem częściowej rezerwacji dostaw. Przy naliczonej korekcie kosztów ze statusem niewliczania do wartości dokumentów wprowadzono wyświetlanie stosownego ostrzeżenia o możliwych różnicach między szczegółami i podsumowanie w raporcie.
  • Podczas zbiorczej wysyłki dokumentów e-mailem poprawiono brak respektowania ustawienia domyślnego konta wysyłki ustawionego w parametrach Subiekta.
  • Poprawiono generowanie plików kontrolnych JPK_FA oraz JPK_MAG, które mogły pomijać część dokumentów, jeśli zakres danych przekraczał 15 tysięcy dokumentów.
  • [PRO] Poprawiono sferyczną kompletację zamówień, która nie uwzględniała partii wskazanych do skompletowania.
  • W pliku kontrolnym JPK_FA poprawiono wykazywanie pozycji dokumentu w transakcji WTT_D. Dotychczas wykazywane były z oznaczeniem stawki 0%, a wg najnowszych objaśnień Ministerstwa Finansów powinny być wykazywane jako „np”.
  • W raporcie „Sprzedaż wg dokumentów” poprawiono błąd wykazywania numeru NIP/VATIN klienta z kartoteki zamiast z dokumentu.
  • [PRO] Wprowadzono możliwość wyliczania różnic inwentaryzacyjnych na podstawie kodów dostaw, terminów ważności oraz opisów dostaw.
  • W module inwentaryzacji, dla operacji zmiany statusu dokumentu dodano skrót Ctrl+U.
  • Podczas drukowania korekty kosztu dostawy poprawiono brak uwzględniania niektórych ustawień wydruku z konfiguracji typu dokumentu.
  • W czasie edycji cennika poprawiono błąd przenoszenia narzutu lub marży wpisanych na liście asortymentu. Błąd występował przy ustawieniu parametru „Po edycji narzutu, marży lub ceny: Zaktualizuj sposób wyliczania ceny sprzedaży” i powodował przepisanie do szczegółów wprowadzonej na liście wartości jako wartość dziesiętna z walutą.
  • Dla dokumentów opłaconych za pomocą terminala płatniczego dodano możliwość wyświetlania informacji, na jakim terminalu została wykonana płatność, oraz jaki został nadany identyfikator tej płatności.
  • W dokumentach dodano obsługę automatycznego odczytu masy dla trybu z podglądem (Ctrl+X).
  • Zmodyfikowano sposób wyszukiwania urządzeń zewnętrznych w sieci podczas dodawania konfiguracji nowego urządzenia. Od wersji bieżącej wykorzystywana jest nowsza wersja protokołu SMB oraz poprawiono wydajność działania samej operacji.
  • Poprawiono błąd uniemożliwiający ustawienie nowododawanej konfiguracji czytnika kodów kreskowych jako domyślnej. Błąd występował w sytuacji, gdy wcześniej usunięto konfigurację czytnika ustawionego już jako domyślny.
  • Poprawiono drobne błędy i niedogodności dotyczące obsługi wag zwracających masę, jakie występowały w specyficznych scenariuszach użycia.
  • W kosztorysie poprawiono niedziałanie odczytu masy z wagi, jeżeli okno wstawiania pozycji było pomijane.
  • W Sferze dla Subiekta poprawiono niedziałający odczyt masy.
  • Wprowadzono zabezpieczenie blokujące zamknięcie programu podczas trwania fiskalizacji dokumentu. Taki scenariusz powodował pozostawienie statusu niezafiskalizowanego dokumentu mimo udanej fiskalizacji.

Kolejne wpisy

27 grudnia, 2024
Oprogramowanie w chmurze
Oprogramowanie ERP
25 grudnia, 2024
InsERT nexo PRO+ już w sprzedaży!
Nowości i zmiany w wersjach programów InsERT
27 października, 2022
IT – poczta elektroniczna
Poczta elektroniczna ( e- mail lub e-mail ) - informacje wyświetlane a prawdziwe.
21 października, 2022
InsERT – wersja 42 !!!
Nowości i zmiany w wersjach programów InsERT
25 sierpnia, 2022
InsERT – zakończenie sprzedaży mikroSUBIEKT
Z dniem 30 września 2022 kończymy sprzedaż programu mikroSubiekt. Ewentualne aktualizacje będą ukazywać się jedynie do końca roku. Obecni użytkownicy...
16 lipca, 2022
Firma Connexo – została oficjalnie punktem serwisowym programów InsERT!
Zmiana statusu - punkt serwisowy insert oraz punkt sprzedaży insert !
6 lipca, 2022
Bezpieczeństwo IT
Cyberbezpieczeństwo – 5 wskazówek dla małych i średnich przedsiębiorstw
22 czerwca, 2022
InsERT – wersja 41 !!!
Nowości i zmiany w wersjach programów InsERT