Porównanie programów z linii Subiekt

Poniższe tabele przedstawiają porównanie funkcjonalności różnych wersji programu Subiekt - Subiekt GTSubiekt nexo oraz Subiekt nexo PRO.

W zestawieniach zastosowano następujące oznaczenia:

  • "-" - funkcja nie jest realizowana przez program;
  • "+" - funkcja jest realizowana przez program;
  • "+/-" - funkcja jest realizowana, ale tylko częściowo;
  • "*" - funkcja jest realizowana w dodatkach dla InsERT GT (np. PLUS dla InsERT GT, Sfera dla Subiekta GT).
Funkcja

GT

nexo

nexo PRO

Klienci      

Podział na firmy, osoby, przedstawicieli itd.

+/- + +

Przekształcanie typów kontrahentów (np. osobę w przedstawiciela handlowego)

-

+ +

Definiowanie struktury organizacyjnej klientów (centrala + oddziały)

-

+

+

Seryjny tryb dopisywania klientów

-

+

+

Wielu opiekunów klienta oraz obsługa zastępstw nieobecnych opiekunów

-

+

+

Zastępstwa opiekunów z aktywowaniem i dezaktywowaniem

-

+

+

Zdefiniowane szablony klientów

-

+

+

Przypisywanie wzorców wydruku dokumentów per klient

-

+

+

Ewidencjonowanie wielu adresów i danych kontaktowych

+/-

+

+

Zaawansowane pola własne klientów

*

-

+

Pobieranie i weryfikowanie danych klienta z portali: GUS, CEIDG, VIES, Portalu Podatkowego

+/-

+

+

Indywidualne scenariusze windykowania klienta

-

+

+

Definiowanie parametrów dostaw od klienta

-

+

+

Importowanie i eksportowanie danych klientów (w nexo tylko format EPP)

+

+/-

+/-

Asortyment      

Definiowanie modeli asortymentu z generowaniem wariantów asortymentu (np. buty w różnych rozmiarach, kolorach) na podstawie definicji modelu

+/-

+

+

Hierarchiczne jednostki miary z definiowaniem rozmiarów, wagi, objętości, kodu kreskowego i PLU per każda jednostka miary

+/-

+

+

Definiowanie i wykorzystanie minimalnego, maksymalnego i optymalnego stanu magazynowego asortymentu

+/-

+

+

Zamienniki asortymentu

-

-

+

Wielu dostawców i odbiorców asortymentu z przypisaniem deklarowanych cen

-

-

+

Działy sprzedaży

-

+

+

Definiowanie wielu cenników podstawowych z definiowaniem progów cenowych

+/-

+

+

Rozbudowane cenniki dodatkowe

-

-

+

Definiowanie usług wymagających zużycia materiałów do ich wykonania

-

-

+

Galeria zdjęć asortymentu

+/-

+

+

Obsługa kosztów recyklingu

-

+

+

Definiowanie automatycznej numeracji partii przyjmowanego asortymentu

-

-

+

Definiowanie działań (np. zadań), które zostaną wygenerowane wraz z użyciem asortymentu na wybranych typach dokumentów (wymagana licencja Gestora)

-

+

+

Zestawy cenowe w cennikach pozwalające na odmienne wyliczanie cen w cenniku dla zbiorów asortymentu ustalonych np. na podstawie grup, cech, działów sprzedaży itp.

-

-

+

Klasyfikatory asortymentu umożliwiające organizowanie drzewiastej struktury asortymentu oraz filtrowanie go w kartotece i na listach, a także filtrowanie wyników raportów oraz list dokumentów

-

-

+

Funkcje wspólne dla dokumentów      

Konfigurowanie widoczności poszczególnych pól w dokumentach

- + +

Graficzna mapa powiązań między dokumentami

-

+

+

Kosztorysowanie usług w oparciu o użyte materiały

-

-

+

Definiowanie sposobu i miejsca dostawy

+/-

+

+

Ewidencjonowanie i wliczanie kosztów dodatkowych (np. transport, ochrona)

-

-

+

Wyliczanie podatku VAT jako sumy z pozycji dokumentu lub według obrotu w stawce

-

+

+

Stosowanie precyzji ceny asortymentu do 6 miejsc po przecinku

-

-

+

Dopisywanie działań do dokumentów i pozycji dokumentów (wymagana licencja Gestora)

+/-

+

+

Kopiowanie i wklejanie pozycji asortymentowych między dokumentami

+/-

+

+

Statusy dokumentów reprezentujące przebieg procesów w firmie

+/-

+

+

Możliwość opisywania księgowego dokumentów wysyłanych do księgowości

-

+

+

Konfigurowalne podsumowanie specyfikacji towarowej (m.in. masa, objętość, kwota netto, brutto, wartości zrealizowane, niezrealizowane, obrót opakowaniami itd).

+/-

+

+

Wstawianie pozycji asortymentowych z możliwością podglądu danych (np. zdjęcia asortymentu)

-

+

+

Definiowalne kolorowanie pozycji (np. sprzedawanych poniżej kosztów, minimalnej marży, gratisów, całkowicie zrealizowanych itd.)

+/-

+

+

Wprowadzenie historii danych asortymentu

-

+

+

Ręczne sterowanie kolejnością pozycji na dokumentach

-

+

+

Kumulowanie jednakowych pozycji wstawianych do dokumentu

+/-

-

+

Wydruki niefiskalne - możliwość użycia drukarki fiskalnej jako biurowej i drukowania na niej dowolnych dokumentów

-

-

+

Kojarzenie dokumentów - możliwość ręcznego wiązania dowolnych dokumentów ze sobą

-

-

+

Zamówienia od klientów i do dostawców      

Dedykowane dokumenty: zamówienie od klienta, faktura pro forma, zamówienie do dostawcy

+/-

+

+

Definiowanie minimalnej wpłaty niezbędnej do realizacji zamówienia od klienta

-

-

+

Rezerwacje asortymentu zamówionego przez klienta

+/-

+/-

+

Obsługa kompletacji zamówień, czyli zapewnienia stanów magazynowych odpowiednich do zrealizowania zamówień

-

-

+

Montaż kompletów na podstawie zamówionego asortymentu

-

+

+

Określanie zamawiającego, nabywcy, odbiorcy i płatnika na zamówieniach

-

+

+

Częściowa, wielostopniowa realizacja zamówień od klientów

+/-

+

+

Generowanie zamówień do dostawców na podstawie asortymentu zamówionego przez klientów z opcjonalnym zamawianiem składników kompletów

+/-

+

+

Kontrola kolejności realizacji zamówień od klientów

-

-

+

Dedykowany widok asortymentu zamówionego przez klientów ze zbiorczą realizacją

-

-

+

Dedykowany widok asortymentu na wyczerpaniu z inteligentnym generowaniem zamówień do dostawców

-

-

+

Seryjna realizacja zamówień od klientów - możliwość jednoczesnego wystawiania zaplanowanych dokumentów realizujących wiele zaznaczonych zamówień od klientów, włącznie z wydrukiem i fiskalizacją

-

-

+

Dokumenty handlowe      

Sprzedaż z wielu magazynów na dokumencie

-

+

+

Wiele algorytmów sprzedaży (FIFO, LIFO, HIFO itd.)

+/-

+/-

+

Faktury zaliczkowe z obsługą stopniowego wydawania asortymentu oraz przypisywaniem zaliczek do pozycji

+/-

+

+

Sprzedaż ze wskazanych dostaw

*

-

+

Organizowanie promocji

+/-

+

+

Faktury RR z obsługą Funduszy Promocji

+/-

+

+

Dokumenty magazynowe      

Zlecenia montażu kompletów ze stosowaniem receptur

-

+

+

Przenoszenie kosztów składników na komplet (korekta kosztów składników, które zostały użyte w procesie kompletacji)

-

+

+

Korekty dokumentów magazynowych

*

+

+

Rozbicie przyjęcia na partie z opisem poszczególnych partii i opcjonalnym pilnowaniem unikalności kodów dostaw

+/-

-

+

Rejestracja rozbieżności w przyjęciach magazynowych

-

-

+

Przesunięcia międzymagazynowe z wyróżnieniem dostaw w drodze

+/-

+

+

Wyróżnienie niezafakturowanych dostaw z przypomnieniem o konieczności zafakturowania

-

-

+

Zbiorcze fakturowanie dokumentów magazynowych z konsolidacją jednakowych pozycji

+/-

-

+

Dokumenty finansowe i rozrachunki      

Płatności ratalne

-

-

+

Rozliczenia wielowalutowe (w nexo PRO możliwe jest np. zewidencjonowanie faktury w euro płatnej częściowo złotówkami, a częściowo dolarami; w nexo i GT - tylko złotówki z obcą walutą)

+/-

+/-

+

Sesje rozliczeniowe (narzędzie do lepszego zarządzania rozliczeniami)

-

-

+

Dyspozycje bankowe (w GT możliwość jedynie wydrukowania operacji bankowej jako polecenia przelewu lub wysłania do homebankingu)

+/-

+

+

Sesje kasowe (narzędzie do weryfikacji pracy kasjera)

-

-

+

Operacje bezgotówkowe rejestrowane w kasie

-

+

+

Kompensaty wielowalutowe

-

-

+

Windykacja należności

+/-

+

+

Wczytywanie wyciągów bankowych z plików CSV

-

+

+

Urządzenia zewnętrzne      

Pobieranie pojedynczych paragonów z kasy fiskalnej

-

+

+

Import raportów dobowych z urządzeń fiskalnych

-

+

+

Obsługa czytników kodów kreskowych (W Subiekcie nexo brak obsługi czytników RS)

+

+/-

+/-

Obsługa kolektorów danych z wczytywaniem danych do dokumentów

-

+

+

Zapis nieznanych w Subiekcie towarów do kartoteki asortymentowej na podstawie odbioru sprzedaży

-

+

+

Obsługa braku stanów magazynowych asortymentu sprzedanego w kasie fiskalnej

+/-

+

+

Raporty      

Przetwarzanie wyników raportów w obiekty systemowe (np. wystawianie dokumentów na podstawie wyników raportu)

-

+

+

Uprawnienia do poszczególnych raportów

-

+

+

Raporty własne użytkowników

+

-

+

Raport ułatwiający kontrolowanie obrotu kaucjonowanymi opakowaniami zwrotnymi

-

+

+

Ogólne      

Biblioteka załączników (dokumentów)

*

+/-

+

Wysyłanie indywidualnych lub masowych wiadomości SMS

+

+

+

Flagi własne

*

+/-

+

Pola własne

*

+/-

+

Własne wzorce wydruków

+/-

+/-

+

Sfera

*

-

+

Uprawnienia użytkowników organizowane w role

-

-

+

Wiele widoków w modułach, definiowanie własnych widoków

-

+/-

+

Łatwe wyszukiwanie poleceń i danych zapisanych w programie

-

+

+

Szybkie dodawanie dowolnych dokumentów za pomocą dwuliterowych symboli (mnemoników)

-

+

+

Praca kilku programów w jednym oknie aplikacji (multiprogram)

-

+

+

Naklejki

+

+

+

Brudnopis

+

-

-

Dostosowanie interfejsu do indywidualnych wymagań użytkownika (profile interfejsu)

-

+

+

Obsługa jednostek samorządu terytorialnego

+/-

+

+

Jednolity Plik Kontrolny z obsługą faktur detalicznych i pomniejszeń sprzedaży detalicznej

+/-

+

+

Podgląd danych archiwalnych ze starszych programów

-

+

+

Wystawianie deklaracji Intrastat

+

-

-

Obsługa podatku akcyzowego

+

-

-

Automatyzacja      

Automatyzacja (tworzenie Automatów wyręczających z wykonywania powtarzalnych czynności, wspierających komunikację, kontrolę i raportowanie)

-

+

+

Dlaczego warto

InsERT nexo usprawnia funkcjonowanie firmy i gwarantuje większą wygodę użytkowania. Nowoczesne rozwiązania interfejsowe oraz bogata funkcjonalność programów sprawiają, że prowadzenie biznesu staje się prostsze i bardziej efektywne.

 

  • Elastyczny interfejs
    Programy można łatwo dostosować do preferencji poszczególnych pracowników, dzięki czemu użytkownik widzi wyłącznie te moduły i dane, z których korzysta w swojej pracy. Formatki wybranych dokumentów można dostosować do własnych potrzeb określając, które pola są ważne i mają być widoczne, a które nie są niezbędne i można je ukryć.
  • Unikalna nawigacja
    Uruchamianie modułów, dodawanie nowych dokumentów i wywoływanie wybranych funkcji stało się prostsze niż kiedykolwiek. Oprócz klasycznych rozwiązań, użytkownik może skorzystać z zawsze dostępnej wyszukiwarki poleceń, tworzyć własne zestawy „ulubionych” poleceń lub korzystać z mnemoników dokumentów.
  • Harmonijna integracja
    Poszczególne systemy, wchodzące w skład linii InsERT nexo, mogą zostać połączone w multiprogram, dzięki czemu użytkownik otrzymuje jeden wspólny system z dobrze dopasowanymi modułami połączonych programów. Tym sposobem handlowiec obsługujący klientów uruchamia i pracuje na jednym systemie łączącym Subiekta nexo i Gestora nexo, a osoba obsługująca zakupy handlowe wraz z ujęciem ich w księgowości może pracować na Subiekcie nexo połączonym z Rachmistrzem nexo.
  • Współpraca z księgowością
    Dokumenty z Subiekta nexo i Gratyfikanta nexo mogą być przekazywane do księgowości korzystającej z Rachmistrza nexo lub Rewizora nexo za pośrednictwem nowoczesnej, bezpiecznej i dwustronnej komunikacji online. Handlowiec wysyła fakturę wystawioną w Subiekcie nexo do chmury, z której księgowy pobiera ją do Rachmistrza nexo lub Rewizora nexo. Po obróbce księgowej dokumentu, informacje zwrotne są wysyłane do Subiekta nexo, dzięki czemu handlowiec zawsze zna status księgowy dokumentu. Cały proces jest w znacznym stopniu zautomatyzowany, a wysyłka dokumentów spełnia wymogi RODO w zakresie przetwarzania danych osobowych.
  • InsERT mobile
    InsERT mobile to aplikacja, dzięki której obsługa klientów w terenie staje się sprawniejsza i efektywniejsza. Korzystający z niej użytkownicy otrzymają również powiadomienia związane z ważnymi informacjami, takimi jak publikacja nowej wersji programów czy istotne zmiany prawne.
  • Korzystanie z pomocy
    Specjalny moduł umożliwia łatwe wyszukanie praktycznych porad i wskazówek na temat programów. Po wpisaniu hasła do wyszukiwarki wyświetlą się poświęcone mu materiały online (linki do wątków na forach użytkowników, filmików instruktażowych na YouTube, artykułów e-Pomocy) oraz offline (podpowiedzi zapisane w programie).
  • Wyszukiwanie danych
    Dostępna w każdym momencie wyszukiwarka pozwala błyskawicznie odnaleźć konkretny dokument lub kartotekę w całym InsERT nexo. Wyszukiwać można po całych słowach (np. dezodorant), fragmentach słów (np. dezo), całych frazach (np. Forever dezodorant 100 ml) lub wymuszać dosłowne traktowanie słowa za pomocą cudzysłowów. Przydatna jest również możliwość korzystania z operatorów wymuszających wystąpienie (+) lub wykluczających wystąpienie słowa w wynikach wyszukiwania.
  • Praca zdalna/oddziałowa w ramach licencji podstawowej
    W jednym czasie można używać programu do przetwarzania danych firmy – również poza jej siedzibą – na tylu stanowiskach, ile obejmuje licencja.

 

*W przypadku połączenia z Sello, po przejściu z InsERT GT na InsERT nexo należy utworzyć nową bazę dla Sello, a następnie zsynchronizować z nią towary zmigrowane do nexo. 

Ekrany