Comarch ERP Optima dla Biur Rachunkowych

Comarch ERP Optima Biuro Rachunkowe został stworzony z myślą o zdecydowanym uproszczeniu pracy biur rachunkowych i doradców podatkowych, którzy potrzebują wykonać pewne operacje w sposób seryjny.

Comarch ERP

Moduł ten stanowi panel wspierający codzienną pracę księgowego w odniesieniu do wielu lub wszystkich obsługiwanych klientów. Biuro rachunkowe jest modułem w pełni zintegrowanym z programem Comarch ERP Optima, dzięki czemu dane wprowadzane do programu są na bieżąco synchronizowane, a księgowy może rozpocząć pracę dla różnych klientów bez konieczności dodatkowego logowania.

Kompleksowe rozwiązanie do wszystkich obciążeń

Internetowa Wymiana Dokumentów

Internetowa Wymiana Dokumentów (IWD) to mechanizm, który zapewnia bezpieczne przesyłanie dokumentów pomiędzy dwoma niezależnymi instalacjami Comarch ERP Optima. Wymiana ta może się odbywać w modelach: klient biura rachunkowego – biuro rachunkowe oraz punkty sprzedażowe firmy – centrala firmy. Poprzez zastosowanie serwera wymiany danych Comarch, jako pośrednika komunikacyjnego, przesyłane dane są odpowiednio szyfrowane, co zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa przesyłania, uniemożliwiając jednocześnie nieautoryzowane usuwanie danych z serwera oraz wysyłanie na serwer.

IWD znajduje zastosowanie w wielu codziennych sytuacjach biznesowych:

  •     jest narzędziem współpracy pomiędzy firmą, a obsługującym ją Biurem Rachunkowym,
  •     służy do przesyłu danych między placówką handlową a działem księgowym firmy,
  •     pozwala dwóm niezależnym firmom przesyłać faktury elektroniczne.

Za pośrednictwem IWD mogą być przesyłane różnego rodzaju dane zapisywane w bazie systemu Comarch ERP Optima, takie jak:

  •     dokumenty handlowe,
  •     dokumenty magazynowe,
  •     raporty kasowe,
  •     rozliczenia,
  •     lista pracowników,
  •     lista kontrahentów,
  •     lista banków i urzędów,
  •     formy płatności,
  •     definicje dokumentów,
  •     waluty
  •     rodzaje kursów walut,
  •     listy płac,
  •     typy wypłat,
  •     dokumenty związane z ewidencją dodatkową,
  •     inne.

Skrzynka dokumentów w IWD

Użytkownicy mają przygotowane specjalne „skrzynki” zawierające informacje o dokumentach wysłanych, odebranych lub oczekujących na odebranie za pośrednictwem IWD. Dzięki ich zastosowaniu program sam pilnuje aby dane Klienta trafiały do właściwej bazy. Dodatkowym udogodnieniem jest możliwość seryjnego odbierania dokumentów z poziomu modułu Biuro Rachunkowe.

Usługa Internetowej Wymiany Danych zapewnia:

  •     bezpieczeństwo przesyłanych danych,
  •     oszczędność czasu dzięki wyeliminowaniu konieczności wprowadzania dokumentów ręcznie,
  •     szybką komunikację pomiędzy kontrahentami,
  •     zapewnienie wiarygodności danych poprzez stosowanie podpisu elektronicznego.

Biuletyn

Więcej szczegółowych informacji na temat tego jak działa IWD można znaleźć w dokumencie: Internetowa Wymiana Dokumentów.

Jak zamówić?

Wersja Comarch ERP Optima dla Biur Rachunkowych może być oferowana tylko podmiotom, których nazwa jednoznacznie wskazuje na to, że świadczą usługi księgowe (np. biuro rachunkowe, doradztwo podatkowe, kancelaria podatkowa, itp.).
Jeśli z nazwy nie wynika, że działalność opiera się na świadczeniu usług księgowych, wówczas Klient końcowy ma prawo zakupić Oprogramowanie Comarch ERP Optima w wersji dla BR po spełnieniu poniższych warunków:
1. Okazanie dokumentu rejestrowego tj. KRS bądź wpisu do CEiDG w którym jako podstawową działalność wpisaną ma działalność numer PKD 69.20.Z Działalność rachunkowo-księgowa; doradztwo podatkowe);
2. Okazanie polisy ubezpieczeniowej OC dla Biur Rachunkowych;

Jeśli jesteś Biurem Rachunkowym i chcesz wymieniać dokumenty ze swoimi Klientami dołącz do społeczności biur rachunkowych iKsięgowość24: www.iksiegowosc24.pl