Subiekt Nexo PRO
Subiekt nexo PRO to program wspomagający obsługę sprzedaży w małych i średnich firmach. Jest to rozszerzona wersja Subiekta nexo – oprócz pełnej funkcjonalności standardowego systemu zawiera wiele dodatkowych rozwiązań, które spełnią nawet bardzo nietypowe wymagania.
Subiekt Nexo PRO
Pogrubioną czcionką została oznaczona funkcjonalność dostępna wyłącznie w wersji PRO.
Sprzedaż, Zakup, Magazyn
- Pełna obsługa wszystkich typów dokumentów handlowych i magazynowych.
- Zaawansowane pola własne do obiektów systemu.
- Pełny rozdział dokumentów magazynowych i handlowych w dowolnej walucie, pojedyncze lub zbiorcze generowanie faktur do dokumentów WZ; korekty dokumentów magazynowych, automatyczne generowanie dokumentu WZ do faktury.
- Faktura sprzedaży z wielu magazynów oraz przypisana do oddziału.
- Zaawansowane dodawanie pozycji na dokumentach z wizualizacją towaru.
- Wybór adresu dostawy na dokumentach sprzedaży i wydaniach; możliwość wyboru innego dostawcy w dokumentach zakupu oraz innego odbiorcy w dokumentach sprzedaży oraz zamówieniach.
- Faktura pro forma.
- Korekta kosztu dostaw.
- Sprzedaż z dostaw, dyspozycje dostaw w trakcie wypisywania dokumentu sprzedaży przy pracy wielu użytkowników.
- Rezerwacja dostaw w dokumentach magazynowych.
- Zakup z rozbiciem przyjęcia na partie, rejestracja rozbieżności w przyjęciach magazynowych.
- Rozbudowany system zamówień; każda pozycja dokumentu może mieć indywidualny termin realizacji, również wcześniejszy niż termin realizacji całego dokumentu.
- Pojedyncze zamówienie może być zrealizowane wieloma wydaniami, a jedno wydanie może obejmować pozycje z różnych zamówień.
- Rozbudowana obsługa urządzeń zewnętrznych (kasy fiskalne, drukarki fiskalne, wagi etykietujące, czytniki kodów paskowych).
- Automatyczna synchronizacja zmian asortymentu w kartotece i urządzeniach zewnętrznych.
- Możliwość podłączenia dodatkowych kosztów w postaci dokumentu rozchodu (RW) do pozycji na dokumencie sprzedaży (FS, PA itd.).
- Możliwość zwiększenia precyzji ceny na dokumentach do 6 miejsc po przecinku.
- Możliwość ustawienia kolorów na pozycjach poniżej marży lub kosztów.
- Możliwość tworzenia własnych flag własnych.
- Możliwość oznaczania dokumentów za pomocą flag własnych.
- Możliwość określania promocji dla określonych klientów na określony asortyment w określonym terminie w postaci rabatu, gratisu lub dodatku.
- Kopiowanie i wklejanie pozycji asortymentowych między dokumentami.
- Opłata cukrowa – obsługa podatku od cukru, substancji słodzących, kofeiny i tauryny zawartych w napojach.
- Obsługa podatku od sprzedaży detalicznej – specjalny raport wyliczający podatek.
Zamówienia
- Widok roboczy „Asortyment na zamówieniach”.
- Pojedyncze zamówienie może być zrealizowane wieloma wydaniami, a jedno wydanie może obejmować pozycje z różnych zamówień.
- Każda pozycja dokumentu może mieć indywidualny termin realizacji, również wcześniejszy niż termin realizacji całego dokumentu.
- Zamawiającym może być inny klient niż finalny nabywca oraz odbiorcę towarów.
- Podczas wprowadzania dokumentu można zdefiniować termin realizacji pozycji, który jest wyliczany na podstawie oczekiwanego średniego czasu dostawy z kartoteki towaru.
- Możliwość zarezerwowania konkretnej dostawy.
- Możliwość zarezerwowania stanu magazynowego.
- Możliwość określenia dowolnego adresu i sposobu dostawy.
- Blokada realizacji zamówienia od klienta, czyli zakupu u dostawcy i wydania zamówionego towaru do momentu wpłaty minimalnej wymaganej zaliczki.
- Możliwość oznaczania dokumentów za pomocą flag własnych.
Zlecenia
- Widok roboczy „Asortyment na wyczerpaniu” oraz „Asortyment na zleceniach” do wydajnej i efektywnej pracy z zamówieniami do dostawców.
- Sprawna obsługa bieżących stanów magazynowych – użytkownik może zamawiać dostawę towaru do stanu optymalnego magazynu, który uwzględnia w nim bieżący poziom towaru, wielkość zamówień od klienta oraz zamówienia niezrealizowane i w drodze dostawy.
- Ewidencjonowanie zleceń produkcyjnych montażu i demontażu z możliwością zmiany zapotrzebowania na składniki.
- Możliwość zarezerwowania konkretnej dostawy.
- Możliwość zarezerwowania stanu magazynowego.
Płatności
- Możliwość płatności gotówkowej w wydzielonym stanowisku kasowym.
- Oprócz gotówki czy kart płatniczych można zdefiniować wiele innych form płatności, np. płatność za pobraniem, bony.
- Możliwość rejestrowania zakupów dokonywanych przez pracowników; podczas ewidencjonowania takiego dokumentu możliwe rozliczenie zaliczki pobranej przez pracownika.
- Możliwość cedowania płatności na innego płatnika.
- Rozszerzone możliwości płatności odroczonych – rozbicie na raty.
- Płatności dostępne nie tylko dla dokumentów sprzedaży i zakupu, ale także dla dokumentów magazynowych i zamówień (np. możliwość wystawienia zamówienia lub wydania magazynowego z zaliczką zapłaconą kartą płatniczą).
Cenniki
- Możliwość zdefiniowania wielu cenników głównych (dotyczących całego asortymentu).
- Możliwość zdefiniowania wielu cenników dodatkowych (dotyczących części cennika głównego, można je ograniczać czasowo).
- Przypisanie cennika głównego do oddziału oraz możliwość przypisania cennika głównego i dodatkowego klientowi.
- Asortyment w cenniku może wystąpić wielokrotnie – można w nim określić cenę, domyślny i maksymalny rabat w zależności od jednostki miary i wysokość progu sprzedaży.
- Możliwość blokowania ceny i rabatu towaru na dokumencie sprzedaży związanym z danym cennikiem.
- Możliwość definiowania cenników statycznych i dynamicznych. Cennik dynamiczny wylicza cenę wybranego towaru bądź usługi za pomocą zdefiniowanych parametrów (aktualnego kursu, zadanej marży, funkcji kalkulującej cenę bazową) pozycji podczas określonego żądania, np. przy wprowadzaniu ich na specyfikację w dokumencie sprzedaży, w odróżnieniu do cennika statycznego, który zwraca cenę skalkulowaną uprzednio i zapisaną na pozycji tego cennika.
- Statusy cennika pozwalające opracować poprawnie cennik zanim zostanie wystawiony do publicznej wiadomości. Cennik w trakcie opracowania posiada status „w przygotowaniu”, co oznacza, że jest niedostępny w sprzedaży. Po fazie opracowania cennik otrzymuje status „opublikowany”, który oznacza, że może zostać wykorzystany podczas procesu sprzedaży.
Finanse
- Operacje kasowe z odłożonym skutkiem (niewykonane).
- Kompleksowa obsługa kasy z rejestrowaniem operacji gotówkowych i bezgotówkowych (płatności kartą płatniczą, bony).
- Możliwość zdefiniowania wielu stanowisk kasowych w obrębie jednej kasy (przydatne m.in. podczas korzystania z sesji kasowych, które są związane ze stanowiskiem oraz raportów kasowych, które dotyczą kasy).
- Możliwość przypisania form płatności do stanowiska kasowego.
- Sesje kasowe umożliwiające kontrolę kasjera (w momencie zamykania sesji pogram sam wylicza, czy stan środków pieniężnych jest zgodny z operacjami zarejestrowanymi w systemie).
- Raport kasowy to zbiorczy dokument, który może być przekazany bezpośrednio do księgowości (może być odzwierciedleniem jednej lub wielu sesji kasowych).
- Spójna obsługa operacji na rachunku bankowym bez względu na sposób prowadzenia rachunku (ewidencjonowanie ręczne, bankowość elektroniczna).
- Bankowość elektroniczna offline i online.
- Polecenie przelewu/wpłaty gotówkowej standardowe, podatkowe, ZUS-owe.
- Możliwość rejestrowania środków w drodze, kończenie rozpoczętego transferu
Rozliczenia
- Podział płatności na rodzaje – dla każdego z nich można określić, jaki typ rozrachunku będzie tworzony dla płatności (np. KP rodzaju spłata tworzy spłatę należności, a rodzaju zaliczka tworzy zobowiązanie).
- Możliwość podzielenia rozrachunku na raty (rozrachunek może być podzielony na wiele kwot cząstkowych z określeniem terminu płatności dla każdej z nich).
- Rozliczenia waluta obca – PLN.
- Rozliczenia obca waluta – obca waluta wraz z możliwością rejestrowania takich płatności już podczas wystawiania dokumentu (np. możliwe zaewidencjonowanie faktury w euro rozliczanej częściowo w złotówkach, częściowo w USD lub w innej walucie).
- Kompensaty wielowalutowe.
Asortyment
- Towar może zostać przyporządkowany do wielu działów sprzedaży niezależnych od grup asortymentu, które zdefiniowane są w hierarchicznym słowniku.
- Nowy sposób definiowania jednostek miar – przeliczniki pomiędzy miarami są zdefiniowane jako licznik i mianownik ułamka zwykłego, co pozwoli zdefiniować takie jednostki jak 1/3.
- Do jednostek miar przyporządkowane są: opakowanie zwrotne, nazwa fiskalna, kod kreskowy itd. (pozwala to np. zaprogramować kasę tym samym towarem w różnych jednostkach miary, wybrać towar z daną jednostką na dokument za pomocą kodów kreskowych).
- Jednostki posiadają indywidualną precyzję, którą można zmienić, wprowadzając miarę na dany towar; z jednostką w towarze związany jest kod kreskowy, opakowanie, gabaryty, czyli masa, objętość i wymiary.
- Dostawcy i odbiorcy towaru – możliwe jest zdefiniowanie wielu dostawców, symbol towaru oraz średni jego czas dostawy przez dostawcę. Podobnie dla odbiorców można zapisać ich symbol oraz wymagany średni czas dostawy.;
- W kartotece można zdefiniować indywidualnie dla każdego magazynu oprócz stanu minimalnego również stan optymalny, który domyślnie jest wykorzystywany przy zamawianiu towaru u dostawcy.
- Obsługa zamienników , czyli prostych zbiorów towarów bądź usług, które na dokumentach można wymienić za pomocą specjalnej funkcji pomiędzy elementami z tego samego zbioru.
- Możliwość ukrywania towaru na wybranych magazynach.
- Możliwość określenia standardowego terminu realizacji na Zamówieniach od klienta.
- Możliwość określenia standardowego terminu realizacji na Zleceniach do dostawcy.
Modele
- Obsługa rozmiarówki za pomocą modeli i jego wariantów.
- Możliwość generowania asortymentu na podstawie modelu.
Klienci
- Możliwość definiowania wielu dostawców z wyróżnionym jednym głównym dostawcą i producentem.
- Każdemu dostawcy można przypisać dla danego asortymentu zarówno zestaw jego indywidualnych symboli, jak i terminy dostawy.
- Możliwość przypisania typu transakcji handlowej i waluty, w jakiej ma zostać domyślnie wystawiony dokument sprzedaży oraz określenia limitu kredytu kupieckiego, który uwzględnia również wydany (dokumenty WZ) towar z magazynu.
- Indywidualne parametry wydruków – można zdefiniować specjalne wzorce wydruków dla każdego typu dokumentu.
- Ewidencja przedstawicieli/pracowników klienta.
- Wieloaspektowość klientów z podziałem klientów na standardowych i potencjalnych (mogą nimi być wszystkie instytucje, pracownicy oraz wspólnicy).
- Centralizacja informacji o kliencie – możliwość wystawienia dokumentów handlowych pracownikowi i wspólnikowi.
- Podział klientów na osoby fizyczne i firmy z indywidualnymi atrybutami oraz możliwość przekształcania w obie strony.
- Mechanizm przestrzegający przed dublowaniem klientów (sprawdzający unikalność NIP) – dane odnalezionego klienta można od razu wpisać np. jako oddział lub centralę lub można je wykorzystać do pracy.
- Możliwość zdefiniowania wielu adresów – w tym adresów dostaw.
- Wysyłanie indywidualnych lub masowych wiadomości SMS.
- Możliwość określenia struktury organizacyjnej klienta (centrala i oddziały).
- Możliwość zdefiniowania szablonów klientów.
- Osobne cenniki dla klientów.
- Możliwość wymiany dokumentów za pomocą pliku EPP.
- Możliwość konfiguracji kolejności przechodzenia po kolumnach w dokumentach.
- Możliwość definiowania naklejek dla towarów i klientów.
Urządzenia zewnętrzne
- Rozbudowana obsługa urządzeń zewnętrznych (kasy fiskalne, drukarki fiskalne, wagi etykietujące, czytniki kodów kreskowych).
- Serwer kasowy umożliwiający automatyczną synchronizację kartotek asortymentu z kasami fiskalnymi, sprawdzarkami cen i wagami etykietującymi oraz automatyczny odczyt danych o sprzedaży z kas fiskalnych.
- Możliwość pobrania z kasy paragonów kasowych i wystawienia na ich podstawie zwrotu detalicznego lub faktury detalicznej.
- Odbiór sprzedaży dziennej z kasy fiskalnej z uwzględnieniem asortymentu brakującego na stanie magazynowym w programie (przesorty).
- Odbiór raportów dobowych.
Konfiguracja – Oddziały
- Dodatkowy element organizacji magazynu – oddział, do niego przyporządkowane są dokumenty handlowe, a ich pozycje mogą wprowadzać z dowolnego magazynu lub wyprowadzać towary na dowolny inny.
- Z każdym oddziałem jest związany cennik główny, który jest domyślny dla każdego wystawianego do niego dokumentu handlowego.