InsERT nexo PRO+, czyli kolejny krok w rozwoju linii nexo, trafił do sprzedaży. To system, który odpowiada na potrzeby średnich i dużych firm oraz tych o specyficznych wymaganiach. Dzięki modułom nexo PRO+ Twoi klienci mogą pracować szybciej i efektywniej.
InsERT nexo PRO+ składa się z czterech modułów:
Dokumenty PRO+,
Widoczność danych PRO+,
Sfera PRO+,
Raportowanie PRO+.
Moduły można kupować osobno, w zależności od firmowych potrzeb. Każdy oferuje szereg praktycznych funkcji. Twoi klienci mogą skorzystać z kalkulatora cen, dzięki któremu szybko sprawdzą koszt aktywacji poszczególnych modułów InsERT nexo PRO+ w swojej firmie lub biurze rachunkowym.
Uwaga! Aby móc aktywować nexo PRO+, wszystkie zarejestrowane licencje nexo muszą być w wersji PRO.
Dokumenty PRO+
Moduł umożliwiający dostosowanie dokumentów w całym systemie nexo do specyfiki pracy danego przedsiębiorstwa. Jego funkcjonalność pozwala m.in.:
- tworzyć własne typy dokumentów o predefiniowanym zestawie parametrów,
- dodawać pola własne o określonym typie do pozycji na dokumentach,
- rozksięgować wynagrodzenia według miejsc powstawania kosztów lub innych zdefiniowanych przez użytkownika aspektów.
Widoczność danych PRO+
Profilowanie danych pozwala na ograniczenie widoczności wybranych obiektów w programie linii InsERT nexo:
- w formatce użytkownika lub poprzez słownik dostępu do danych,
- poprzez zastosowanie konfigurowalnych filtrów w widokach,
- dzięki odebraniu określonych uprawnień.
Moduł umożliwia także oprogramowanie własnych rozszerzeń funkcjonalnych, a w połączeniu z Dokumentami PRO+ – ograniczanie danych we własnych typach dokumentów.
Moduł zapewnia narzędzia programistyczne pozwalające na samodzielne, znaczące rozszerzenie funkcjonalności systemu InsERT nexo PRO. Do ich wykorzystania wymagana jest podstawowa znajomość programowania.
Sfera zdarzeniowa
Sfera zdarzeniowa pozwala na tworzenie zdarzeń, czyli dodatkowych akcji, które mogą być uruchamiane przez program w reakcji na operacje wykonywane przez użytkowników. Umożliwia również wprowadzenie do systemu własnych komunikatów, ostrzeżeń lub blokad, pojawiających się w następstwie określonych czynności.
Aktualnie obsługiwanych jest 11 głównych zdarzeń, natomiast dla Subiekta dostępnych jest 13 dodatkowych zdarzeń.
W obsłudze tych zdarzeń jest możliwe:
- wystawianie własnych błędów i ostrzeżeń,
- blokowanie edycyjności pól,
- reagowanie na zmianę pola,
- wykonanie akcji po dodaniu obiektu,
- reakcja na zapis obiektu,
- blokada usunięcia produktu.
Raportowanie PRO+
Rozbudowane funkcje, które pozwolą przygotować własne raporty, nie tylko w oparciu o zapytania SQL czy LINQ, ale także z wykorzystaniem intuicyjnego narzędzia.
Dzięki Raportom PRO+ użytkownik może:
- zdecydować, jakie dane chce zobaczyć oraz określić, w jaki sposób mają być one zaprezentowane,
- dodać kolumny i filtry,
- zdefiniować dowolne agregowanie danych,
- wykorzystać raporty sferyczne, np. do komunikacji z zewnętrznymi aplikacjami.
Własne kolumny
Do tej pory w konfiguracjach widoków pod przyciskiem Dodaj własną kolumnę można było dodać kolumnę z raportów SQL, raportów LINQ lub z raportów sferycznych. Teraz można tego dokonać także na podstawie pól znajdujących się w bazie danych, bez konieczności pisania ani jednej linijki kodu. Okno dodawania kolumny zostało rozszerzone o pola z bazy danych. Za pomocą mechanizmu Drag&Drop można łatwo przeciągnąć znalezione pole, dodając w ten sposób kolumnę. Kolumny można tworzyć też poprzez łączenie wielu pól za pomocą operatorów matematycznych i logicznych.
Funkcjonalność umożliwia ponadto tworzenie kolumn za pomocą raportów własnych – sposób ten wymaga znajomości składni zapytań SQL bądź LINQ oraz znajomości struktury bazy danych programu. Po zapisaniu raportu na liście pojawi się nowa kolumna, która jest od razu aktywna.
Tworzenie własnych kolumn jest także możliwe za pomocą sfery – sposób ten wymaga znajomości języków programowania.